Corporate Responsibility og sponsorater

Circle K Danmark indgår ikke sponsoraftaler, men koncentrerer i stedet indsatsen indenfor corporate responsibility

Vores strategi på disse to områder tager udgangspunkt i vores værdier og vores overordnede strategi, vision og mission. Vi ønsker at hjælpe og være en aktiv del af vores lokale samfund, og vi kan bidrage på en række punkter som fx:

  • at tilbyde cykelplejepladser i områder, hvor beboerne normalt ellers ikke har gode mulighed for at vedligeholde deres cykler
  • at tilbyde de rigtige produkter i butikkerne, hvor der er åbent når kunderne har behov
  • også at have forskellige og (sunde) alternativer til at stille sulten som fx friske sandwich, økologisk kaffe samt fuldkornsbrød som et led i samarbejde med Fuldkornspartnerskabet
  • at etablere sikrede parkeringspladser til lastbiler og busser 
  • at støtte (udsatte) unge mennesker
Ovennævnte punkter er alle en integreret del af vores daglige arbejde for at kunne bidrage til at være en del af kundernes og nærmiljøet med henblik på at opbygge gensidige relationer, at lære dem at kende og gøre dagligdagen lidt lettere.

Sponsorater
Circle K har aktiviteter i otte lande, og som en del af vores strategi for social ansvarlighed har vi valgt at fokusere på at indgå en længerevarende aftale af minimum 3-årig varighed med lokale organisationer i de enkelte lande, der arbejder med udsatte unge mennesker indenfor områderne: uddannelse, sundhed eller socialt arbejde.

Den valgte organisation skal opfylde en række kriterier som fx lokal forankring i landet, upolitisk, ikke religiøs og minimum 90 % af donationerne skal gå til selve arbejdet med organisations formål.

I Danmark faldt valget på Børns Vilkår efter en proces, hvor ledelsen – i januar 2013 – havde nedsat en projektgruppe til at udvælge relevante organisationer, som medarbejderne herefter fik mulighed at stemme på.

Formålet er at støtte op om Børns Vilkårs arbejde i Danmark med bl.a. BørneTelefonen og SkoleTjenesten og skabe yderligere opmærksomhed om bl.a. mobning.
Udover at støtte Børns Vilkår gennem de næste tre år med et årligt bidrag på godt ½ mio. kroner, er det hensigten i fælleskab at udvikle forskellige kampagner, der skaber yderligere opmærksomhed om fx mobning, og hvor der samles yderligere midler ind.

Følg blandt andet dette arbejde på Facebook hos Børns Vilkår eller Circle K Danmark

Luk

Skift sprog