Circle K - Best in Class

Retningslinjer, rutiner og procedurer kombineret med en bevidsthed omkring behandlingen af fødevarer er tilsammen årsagen til, at du i branchen ikke finder andre med bedre hygiejne end Circle K.

79 % elite smileys

Fokus på hygiejne

Vi vil gerne dække vores kunders meget alsidige behov, hvor et af de helt basale er at dække deres sult. Af den grund serverer vi flere former for mad på vores mange servicestationer, hvorfor hygiejne ikke blot er en arbejdsopgave, men en af grundpillerne for arbejdet på alle vores servicestationer. Vores vedvarende store fokus på hygiejne har medført, at vi i dag har elite smileys på 79 % af stationerne- svarende til 162 servicestationer. Denne høje procentsats er højere end nogen andre i branchen, hvorfor vi er klassens bedste, når det kommer til hygiejne.

For at opretholde og fuldkommengøre hygiejneniveauet på stationerne, eksisterer og gennemføres der dagligt faste rutiner og procedurer, som skal sikre, at der ikke sælges noget, vi ikke er tilfredse med. Disse procedurer indebærer blandt andet;

3-timers regel

Reglen sørger for, at ingen af vores hot-food-produkter er til salg i vores varmeskabe længere end anbefalet af producenten bag produktet. Nogle af disse produkter anbefales at kunne spises selv længere end tre timer efter de er forberedt, men for at minimere alle former for risici, eksisterer 3-timers reglen.

Just in Time (JIT)

Nok er flere af de mere gængse madprodukter salgsbare i et interval af tre timer efter forberedelse, men det er samtidig ikke en efterstræbelse at have produkterne fremme i så lang tid som muligt, hvorfor vi anvender JIT. At arbejde ud fra et JIT princip betyder, at der sigtes efter at have en estimeret korrekt mængde af diverse varer i løbet af dagen. Dette medfører, at der er frekvent rotation i udskiftningen af produkter og sikrer derved friske produkter.

Egenkontrol og hygiejnebevis

For at bevare produkternes friskhed opbevares de i henholdsvis køle- og varmeskabe, hvilke vha. stationernes egenkontrol dagligt bliver efterset for at sikre, at de holder en tilfredsstillende temperatur. Denne kontrol sker ved hånden af vores medarbejdere på stationerne. Det er et must, at alle medarbejdere, der har med madvarer at gøre, succesfuldt har gennemført et hygiejnekursus. Dette bidrager til en vis faktuel og praktisk viden, når det kommer til den rette håndteringen og behandling af organiske produkter.

Tvivlen kommer ikke fødevaren til gode

Skulle der opstå tvivl omkring et produkts salgbarhed, kommer tvivlen aldrig madvaren til gode- hvis der er forvirring eller uenighed omkring friskheden på en madvare, får den ikke lov til at blive liggende, men må i stedet overgive pladsen til et nyt, friskt og lækkert produkt.

Luk

Skift sprog